Klantenservice

Heb je nog vragen of vind je niet direct wat je zoekt? Aarzel dan niet om ons te contacteren. We hebben ondertussen al  meer dan 20 jaar een passie voor tuinmaterialen en deze kennis willen we graag met jou delen. Stuur ons een bericht of kom eens een kijkje nemen in ons toonpark. We helpen je graag verder in jouw zoektocht naar het juiste materiaal.

Bestellen

Van zodra jouw bestelling bij ons binnenkomt, gaan we hier onmiddellijk mee aan de slag. Eventuele materialen die we niet op voorraad hebben, worden meteen bij de leverancier besteld zodat deze zo snel mogelijk bij ons geleverd worden. 

Indien producten uit jouw bestelling niet voorradig zijn of er is een langere wachttijd dan voorzien, nemen we contact op. Vervolgens heb je de optie om te wachten tot het product terug beschikbaar is, kies je voor een alternatief product of kan je een terugbetaling krijgen.

Maatwerkproducten zoals bijvoorbeeld keramische zwembadboorden, blokhutten of tuinhuizen worden gemaakt op bestelling en kunnen daarom een langere wachttijd hebben. Producten met een kortere levertermijn worden geleverd van zodra deze producten beschikbaar zijn.

De producten die we op onze webshop en in onze winkel aanbieden zijn allemaal van eerste kwaliteit, tenzij anders aangegeven.

Dit is verschillend bij elk project. Indien het te bestraten oppervlak recht op recht is, zal er veel minder snijverlies zijn dan bij schuine kanten. Toch adviseren we om steeds een kleine hoeveelheid - 5 à 10% - extra te bestellen om mogelijk snijverlies op te vangen. 

Dit is verschillend bij elk project. Bij tegels adviseren we om zoveel mogelijk met volledige tegels te werken. Indien het oppervlak recht op recht is, zal er veel minder snijverlies zijn dan bij schuine kanten. Toch adviseren we om steeds een kleine hoeveelheid - 5 à 10% - extra te bestellen om mogelijk snijverlies op te vangen. Je kan beter enkele tegels op overschot hebben dan dat je er tekort hebt. Overschot tegels kan je steeds opzij leggen voor het geval er een ongelukje gebeurt. 

Het kan zeker geen kwaad om extra hout te bestellen bij het maken van een constructie. De kans bestaat altijd dat je hier of daar een foutje maakt bij het zagen of dat de planken/balken niet helemaal aan jouw eisen voldoen. Daarnaast kunnen houten planken of balken risico lopen op kromtrekken. 

Je kan er best voor zorgen dat je voldoende bestelt. Als je achteraf nog wil bijbestellen, bestaat het risico dat de materialen niet meer van dezelfde productie zijn waardoor er formaat- of kleurverschillen kunnen optreden. 

Indien je toch te kort komt, geef dan bij de bestelling de juiste details van de producten door. Deze staan op de verpakkingen vermeld.

Van zodra de bestelling bij ons binnen is, proberen we deze zo snel mogelijk bij jou af te leveren. Indien je jouw bestelling over een kortere periode wil ontvangen, kan je deze steeds bij ons of bij de fabrikant komen afhalen. 

Dit is zeker mogelijk, bestellingen worden pas gegroepeerd op het moment van levering. Laat het ons zeker weten indien dit gewenst is. Gelieve wel rekening te houden met eventuele prijsstijgingen. 

In ons toonpark ben je steeds welkom om materialen of producten vooraf te komen bezichtigen. Daarnaast kunnen onze medewerkers jou bijstaan met onze ervaring en gepast advies. 

Extra servicekosten worden aangerekend voor het afstapelen van paletten door de fabrikant en zal doorgerekend worden bij het afhandelen van jouw bestelling.

Verzenden

We proberen leveringen steeds per regio te groeperen, daarom is het moeilijk om de dag van de levering te kiezen. Als er om een specifieke reden geen andere optie is dan een bepaalde datum, laat het ons dan zeker weten. Indien mogelijk, kunnen we hier onze planning naar aanpassen.

Het juiste tijdstip van de levering is moeilijk te bepalen, hiervoor zijn we afhankelijk van externe factoren zoals het verkeer en het weer. Indien het voor jou beter uit komt dat we leveren in de voor- of namiddag, laat het ons dan zeker weten zodat we onze planning hiernaar kunnen aanpassen.

Bij het plaatsen van jouw bestelling, krijg je meteen een geschatte levertermijn. Vervolgens wordt jouw bestelling verwerkt en wordt de levering ingepland (we proberen onze leveringen steeds per regio of provincie te groeperen). Van zodra de levering is ingepland, wordt je op de hoogte gebracht via mail. 

 

Van zodra alle materialen binnen zijn, wordt de levering ingepland. In dit geval zal je dus te maken hebben met een langere levertermijn. Mochten er toch producten of materialen zijn die vroeger geleverd moeten worden, laat het ons dan zeker weten. We proberen dan 2 leveringen te voorzien.

Nee. Onze chauffeurs hebben voldoende ervaring om jouw bestelling te leveren op een goede plaats. Laat het ons zeker weten indien de materialen op een specifieke plaats moeten worden geleverd. We trachten hier steeds rekening mee te houden. 

Van zodra de bestelling bij ons binnen is, proberen we deze zo snel mogelijk bij jou af te leveren. Indien je jouw bestelling over een kortere periode wil ontvangen, kan je deze steeds bij ons of bij de fabrikant komen afhalen. 

Dit kunnen we jammer genoeg niet doen. Elke bestelling wordt bekeken als een aparte levering.

Wij leveren in heel België & Nederland. Indien jouw bestelling in een ander land geleverd moet worden, gelieve dan contact met ons op te nemen. 

We proberen materialen die niet bestand zijn tegen vocht of regen steeds af te dekken met plastiek. Deze beschermt de materialen echter maar voor korte duur. Bepaalde producten die in dozen verpakt zijn, kunnen al snel aan materialen blijven plakken als ze doornat zijn. Zakgoed zoals onkruidwerend voegzand of lijmen in een papieren verpakking kan je best zo snel mogelijk droog wegleggen.

Dit is afhankelijk van de provincie of het land waar we moeten leveren.

België:

  • Antwerpen € 86,78
  • Limburg, Vlaams-Brabant, Oost- & West-Vlaanderen: € 107,44
  • Brussel, Waals-Brabant, Luik, Luxemburg, Henegouwen & Namen: € 165,29

Nederland:

  • Noord-Brabant, Limburg & Zeeland: € 115,70
  • Zuid-Holland, Gelderland & Utrecht: € 165,29
  • Noord-Holland, Flevoland & Overijssel: € 223,14
  • Friesland, Drenthe & Groningen: € 280,99

Bestellingen met een nettobedrag boven de € 2000 worden gratis thuis geleverd.

In principe worden alle materialen met een grote vrachtwagen of combinatie trekker-oplegger op de werf geleverd. Als het niet mogelijk is om met een grote vrachtwagen de werf te bereiken, laat het ons zeker weten. In dat geval kunnen we ervoor zorgen dat de bestelling met een kleine vrachtwagen wordt geleverd. Gelieve wel rekening te houden met een extra leverkost indien we meerdere keren moeten rijden. 

Afhalen

Alle bestellingen kunnen afgehaald worden in onze winkel in Vlimmeren (provincie Antwerpen). 

Van zodra er een bestelling binnenkomt, gaan we direct aan de slag met het verzamelen van de materialen of producten. Van zodra de bestelling klaar staat, brengen we jou op de hoogte. 

Alle bestellingen kunnen afgehaald worden in onze winkel in Vlimmeren (provincie Antwerpen). 

Indien jouw bestelling in voorraad is, kan je deze komen afhalen tijdens onze openingsuren:

  • Maandag t/m vrijdag: 7.00u-12.00u en 13.00u-18.00u
  • Zaterdag: 8.00u-12.00u

Dit is zeker mogelijk. Indien er pakken moeten worden afgestapeld, ben je hiervoor zelf verantwoordelijk. 

Indien jouw bestelling in voorraad is, kan je deze komen afhalen in onze winkel in Vlimmeren (provincie Antwerpen). 

In principe kan je alle materialen laden in jouw wagen of aanhangwagen. Voor grotere bestellingen kan je ook met een vrachtwagen of tractor bij ons terecht. 

 

Betalen

Bestellingen via onze webshop kunnen direct online betaald worden of via overschrijving op de betaalpagina waarnaar je wordt doorverwezen. Het is niet mogelijk om aan de chauffeur te betalen bij levering.

Bestellingen via onze webshop kunnen direct online betaald worden of via overschrijving op de betaalpagina waarnaar je wordt doorverwezen. Dit kan nadien in onderling overleg aangepast worden. 

Indien jouw bedrijf buiten België gesitueerd is, dient er geen BTW op leveringen betaald te worden. Hier maak je dan gebruik van de regeling Intra Communautaire Verwerving. Gelieve ons zeker op voorhand te contacteren, we kunnen namelijk achteraf geen BTW-terugbetalingen doen. 

Voor leveringen binnen België zal steeds BTW moeten betaald worden.

De prijzen op onze webshop zijn exclusief BTW. 

Onze webshop kan echter ook dienen als verkoopsplatform voor aannemers. Materialen die via een aannemer worden besteld, genieten van een verlaagd BTW-tarief.

Als je materialen via een erkend aannemer bestelt, kan je genieten van een verlaagd BTW-tarief van 6%. Indien je de materialen zelf aankoopt, dan betaal je als eindverbruiker steeds 21% BTW.

Belfius bank:
IBAN: BE25 0689 0685 8582
BIC: GKCCBEBB

Garantie

Het is altijd mogelijk dat er door laden/lossen of transport tegels of afboording beschadigd geraken. We proberen dit natuurlijk zo veel mogelijk te vermijden door alles goed te verpakken. Een klacht over gebroken tegels wordt in principe niet aanvaard, indien dit over minder dan 10% van de totale bestelde hoeveelheid is.

Waarschijnlijk heb je dan te maken met kalkuitbloeiing, een natuurlijk fenomeen dat niet vermeden kan worden. Met de kwaliteit van de klinkers is echter niets mis. De kalkuitbloeiing zal automatisch verbleken en na verloop van tijd helemaal verdwijnen.

Er worden altijd producten of materialen van eerste kwaliteit geleverd. Het kan natuurlijk steeds voorkomen dat er een foutje in de productie is geslopen. Controleer daarom steeds de materialen nadat deze geleverd zijn. Neem bij de minste twijfel steeds contact met ons op en stuur eventueel foto's door. 

Dit is natuurlijk altijd mogelijk. Neem onmiddellijk met ons contact op zodat we dit kunnen nakijken en de foute levering zo snel mogelijk kunnen oplossen.

Indien er problemen zijn met de kwaliteit van onze producten, is de fabrikant hiervoor verantwoordelijk. Uiteraard zullen we jou bijstaan om samen met de fabrikant naar een oplossing te zoeken. 

Gelieve onmiddellijk contact met ons op te nemen. Ondanks dat we er steeds voor proberen zorgen dat leveringen van dezelfde productie geleverd worden, kunnen er altijd kleine kleur- of formaatverschillen optreden. 

Helaas kunnen we hier geen garantie op bieden. Bekijk zeker ons retourbeleid. 

Er zijn enkele voorwaarden om van de fabrieksgarantie te kunnen genieten, zo moeten de materialen bijvoorbeeld steeds geplaatst worden volgens de regels van de kunst. Voor meer informatie, kan je terecht op de website van het WTCB (Het Wetenschappelijk & Technisch Centrum voor het Bouwbedrijf). Als je tijdens het plaatsen opmerkt dat er problemen zijn met bepaalde producten, gelieve dan onmiddellijk contact met ons op te nemen. 

Klachten

Bij klachten kan je best zo snel mogelijk contact met ons opnemen. Zo kunnen we samen naar een oplossing zoeken.

Retourneren

Geleverde goederen kan je tot 30 dagen omruilen. 

Gelieve eerst contact met ons op te nemen. Zo kunnen we samen naar een gepaste oplossing zoeken. 

Als klant ben je zelf verantwoordelijk om de bestelde materialen correct te retourneren. Het is wel mogelijk deze aan onze chauffeur af te geven bij levering van jouw nieuwe bestelling. Gelieve er wel rekening mee te houden dat we hiervoor per vracht een kost in rekening brengen van het transportbedrag in jouw desbetreffende leverzone.

Naast de transportkost per vracht, moet je er rekening mee houden dat de materialen aan 70% worden gecrediteerd. Doordat deze meestal speciaal besteld zijn, kunnen we deze zelf ook niet terug naar de fabrikant brengen.

Op maat gemaakte producten kunnen helaas niet geruild of geretourneerd worden.

Wij kunnen helaas geen terugbetalingen voorzien. Het gecrediteerde bedrag kan enkel gebruikt worden om nieuwe producten aan te kopen (per uitzondering van retourpaletten)

Deze moeten in principe door de klant zelf terug gebracht worden. Je kan echter altijd contact met ons opnemen om deze te komen opladen. Hiervoor rekenen we 1 maal de transportkost van jouw regio en € 1,5 per geretourneerde palet.

Hou er wel rekening mee dat we de op te laden paletten moeten kunnen laden met een kraan. Als deze niet klaar staan op de afgesproken datum, kunnen we ze niet meenemen.

Plaatsen

Kunnen jullie mij helpen voor de plaatsing van de bestelde/gewenste materialen?

Hilfra heeft een groot netwerk aan erkende plaatsers (tuinaannemers en -architecten) die voldoen aan de kwaliteitseisen die we voorop gesteld hebben. Op deze overzichtspagina vind je erkende plaatsers in jouw buurt. 

Ben je tuinaannemer of -architect en zou je graag erkend plaatser worden? Aarzel niet om ons te contacteren. 

Sluitingsdagen

  • Pasen: donderdag 14 april t/m maandag 18 april 2022
  • Hemelvaart: donderdag 26 mei ,vrijdag 27 mei & 28 mei 2022
  • Pinksteren: maandag 6 juni 2022
  • Bouwverlof (zomerperiode): zaterdag 9 juli t/m maandag 1 Augustus 2022
  • O.L.V. Hemelvaart - Moederdag: maandag 15 augustus 2022
  • Allerheiligen: maandag 31 oktober t/m woensdag 2 november 2022
  • Wapenstilstand: vrijdag 11 & zaterdag 12 november 2022
  • Bouwverlof (winterperiode): Vrijdag 23 december t/m zondag 8 januari 2023

Tijdens deze dagen zijn wij volledig gesloten en niet bereikbaar via telefoon of mail. Leveringen is tijdens deze dagen ook niet mogelijk.

Mastercard Bancontact Visa Overschrijving
Heb je een vraag? Bel ons!